Vegetarisk färsgratäng

Grunden till det här receptet har jag hittat hos 56kilo.se och sedan modifierat det lite.
Jag hade tänkt använda quornfärs men det fanns inte på Willys (vilket är den sämsta affären genom tiderna) så pointsvärdet blev högre än tanken var från början men ändå godkänt.
4 portioner - 11 Pro Points/portion
Väljer man 400 gram quornfärs blir pro points värdet 9 per portion

400 g vegetarisk färs (tidigare "mince" - hälsans kök)
1 gul lök
2 dl laktosfri lätt creme fraiche 12%
1 dl valio laktosfri matlagninsggrädde 10%
3 vitlöksklyftor
Ca 4 dl strimlad vitkål
salt/peppar/paprikapulver
150 gram riven västerbottensost 31% (finns färdigriven)
kinesisk soja

Sätt ugnen på 250 g.
Stek lök och färs och blanda sedan i resterande ingredienser till en färssås.
Häll i gratängform och strö osten på och gratinera i 8-10 min! Servera med en sallad och lite jalapenos.


Kommentarer
Postat av: linda

gud va duktig du blivit på att göra tårtor:-)

Har din header med försvunnit? min är med borta nämligen...

2010-01-13 @ 13:18:28
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0