Vårdslöshet i trafik

Snälla säg att den här artikeln är ett skämt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3518992.ab

Kvinnan i artikeln körde i diket när hon sträckte sig efter mobilen i handväskan.
Nu har hon dömts för vårdslöshet i trafik och kommer då med den smarta kommentaren: ”Jag skulle sagt att jag väjde för ett rådjur”.
Men kära värld? Varför skulle hon ljuga? hon tyckte inte att det var lite skillnad på att plocka upp en mobil från golvet mot att väja för ett rådjur?

Hon mejade ner två brevlådor innan hon slutligen fick stopp på bilen vid en uppfart. Dörren var blockerad och hon tvingades klättra ut genom fönstret.
Hon tycker det är märkligt att hon blivit dömd och säger: "Skulle en förälder som sträcker sig efter nappen som ett skrikande barn tappat också ha blivit dömd?"
haha ja självklart! peta nappar kan man väl göra när man har stannat bilen, barnet dör inte av att skrika tills man har hunnit stanna.

Det här var bland det roligaste jag har läst på länge faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Nitania

Det är ju konstigt att hon döms. Samtidigt som det faktiskt är livsfarligt att hålla på med mobilen när man kör bil. Men fan för att åka dit för det.. Ush. Nej, ett glatt tips istället för denna tråkiga kommentar. Vill du vinna en GOODIEBAG VÄRD 2500 KRONOR? Delta i tävlingen på min blogg! http://nitania.blogg.se/2008/october/tavling-goodiebag-vard-2500-kronor.html

2008-10-13 @ 12:32:31
URL: http://nitania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0