Klyftpotatis

Idag åt jag världens brakmiddag! Jag blev proppmätt och det kändes som att jag hade ätit 250 p. I själva verket hade jag 14 kvar! oh my.
Klyftpotatis - valfri mängd 4 p (plus olja)
Jag kryddade med vitlök, peppar och salt och slängde i lite skivad morot, mums!
Till detta gjorde jag falafel formade till biffar, 0,5 p per styck bara! recept finns längre ner under "mat och bak".
Sen hade vi tzatziki till det. Sån där färdig påse från estrella, eller olw? blandad med laktosfri krämig filmjölk. Det blev 5,5 p för 3 dl.
Den krämiga filmjölken kan jag rekommendera, toppen! Den har exakt samma konsistens som gräddfil och är toppen som bas i såser om man är laktosintolerant (och annars också för den delen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0