Frukost, lunch och middag

Jag har gått och blivit beroende av Gyllenhammars havregryn. Av dom gör jag alltså gröt, kvällens höjdpunkt är att längta till morgonen när man ska få äta gröt igen, det har till och med gått så långt att jag har ätit gröt till lunch.
Jag minns att Kristin skrev i sin blogg att hon var trött på havregrynsgröt efter 2 dagar eller något i den stilen, hur kan man ens tröttna någonsin?
Jag drömmer om havregrynsgröt hela dagarna. Gyllenhammars variant är extra tunna och fina, nu kommer jag nog aldrig att kunna äta något annat märke, så lena och fina gryn, nästan som mannagryn.
Havregrynsgröt kan varieras i det oändliga, här ska jag ge er några tips:
* 1 msk sylt
* kanel
* kardemumma
* rivet äpple (när man tillagar gröten)
* mosad banan
* frysta bär (när man tillagar gröten eller efteråt)
* linfrön
ja nu var det visst slut på tips ;) haha
Snart ska V introduceras i havregrynsträsket också!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag har försökt få J fast i grötträsket.Men hon bara skriker "jooooguuu" (dvs yoghurt) när jag ställer fram gröten...

Nu har jag köpt frysta hallon, frysta blåbär och fryst ananas, så nu kan jag äta gröt igen!

2008-12-29 @ 18:23:35
Postat av: Sofia

Det är ju faktiskt helt omöjligt att tröttna på havregrynsgröt :) Ett till tips är torkad frukt i alla former: russin, aprikoser, fikon, dadlar. Lägg i blöt innan eller koka med så att det blir mjukt. Gott!

2009-01-02 @ 00:47:17
URL: http://www.barfota.com/ia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0